فیـــــــدارلند​​​​​​​

​​FidarLand

۰

​لطفا برای عملکرد بهتر سایت،فیلتر شکن خود را خاموش کنید.

طرح رجیستری و نحوه ثبت گوشی در سامانه همتا

طرح رجیستری چیست؟

 

 طی این طرح تمامی گوشی های مورد استفاده کاربران، در یک سامانه جامع ثبت خواهند شد. این سامانه جامع که در حال حاضر سامانه همتا نامیده می شود توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی و به مرحله اجرا رسیده است.

طبق اعلام رسمی این وزارتخانه این طرح از تاریخ 28 مهر 1396 فعال شده و به واسطه آن از ورود و قاچاق گوشی های بی کیفیت و همچنین غیر رسمی به بازار جلوگیری شده است. اگر چه لازم به ذکر است که شروع این طرح در اواسط سال 1385 کلید خورده بود اما به علت نبود امکانات و زیر ساخت های مناسب در اوایل سال 1386 دستور توقف آن صادر شد. بعد از گذشت سال ها و تحقیقات انجام شده توسط سازمان های مرتبط، در نهایت پاییز 1396 به عنوان نقطه شروع این طرح انتخاب شد.

هدف اصلی این طرح مبارزه با کالای قاچاق و واردات غیر قانونی گوشی های همراه می باشد. دولت توانست با برقراری این طرح از میزان کالای قاچاق موجود در بازار کاسته و نابسامانی بوجود آمده در این بخش مهم بازار را تا حدودی برطرف کند. در نتیجه این طرح تنها گوشی هایی که از طریق مراجع قانونی (گمرک) وارد کشور شده اند فعال خواهند شد.

 

نحوه انجام رجیستری:

تمامی مشترکین می توانند برای فعالسازی گوشی خود از سامانه همتا استفاده کنند. برای دسترسی به این سامانه روش های مختلفی در نظر گرفته شده است که به بررسی آنها می پردازیم.

1) USSD:

شاید بتوان این روش را راحت ترین و همچنین در دسترس ترین طرح این سامانه نامید. به منظور استفاده از این طرح ابتدا #7777* را شماره گیری نمایید. سپس عدد 2 را به عنوان گزینه فعالسازی انتخاب کنید.

 

 

در بخش بعدی شماره 15 رقمی IMEI موجود بر روی جعبه دستگاه را وارد نمایید. در این مرحله از سامانه، شماره همراه خود را ثبت و کد رجیستری مربوط به گوشی را وارد کنید. اکنون گوشی شما با دریافت یک پیامک از طریق این سامانه، فعال خواهد شد.

 

 

2) اپلیکیشن سامانه همتا:

علاوه بر کد USSD کاربران می توانند از طریق اپلیکیشن سامانه همتا نیز گوشی خود را رجیستر کنند. این اپلیکیشن هم برای گوشی های اندرویدی و هم برای گوشی هایی که دارای سیستم عامل iOS می باشند در دسترس عموم قرار گرفته است. به منظور استفاده از این اپلیکیشن ابتدا گزینه فعالسازی را انتخاب نمایید سپس شماره تلفن همراه خود، IMEI دستگاه و همچنین کد فعالسازی را وارد نمایید. اکنون گوشی شما در سامانه همتا ثبت شده و گوشی شما فعال می باشد.

 

 

3) وب سایت سامانه همتا:

علاوه بر روش های بالا شما می توانید از طریق وب سایت همتا گوشی های خود را فعال کنید. تنها کافیست به وب سایت سامانه همتا بروید و وارد بخش فعالسازی شوید و همانند اپلیکیشن این سامانه موارد درخواستی را ثبت نمایید تا گوشی خود را فعال کنید.

 

 

 

لازم به ذکر است تمامی گوشی های دو سیم کارت، در صورتی که از مراجع قانونی وارد شده و در سامانه ثبت شده باشند با انجام یک بار فعالسازی می توانند هر دو سیم کارت خود را فعال نمایند. (نیازی به درج هر دو IMEI برای فعالسازی نمی باشد)

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید