فیـــــــدارلند​​​​​​​

​​FidarLand

۰

​لطفا برای عملکرد بهتر سایت،فیلتر شکن خود را خاموش کنید.

تولید انبوه تراشه A16 Bionic اپل با فناوری 4 نانومتری و هزینه بالاتر آغاز می‌شود

 

به نظر می‌آید اپل فرآیند طراحی تراشه‌های A16 Bionic را به پایان رسانده و شرکت TSMC در حال آماده شدن برای تولید انبوه این تراشه‌ها با فناوری 4 نانومتری در آینده‌ای نزدیک است.

البته ممکن است تولید این چیپ‌ها چند ماهی زمان ببرد اما احتمالاً تولید آنها هزینه گزافی را روی دست کوپرتینویی‌ها خواهد گذاشت که در این صورت باید منتظر افزایش قیمت نهایی آیفون 14 نسبت به مدل کنونی باشیم.

پیش از این شده بود که اپل از فناوری 4 نانومتری TSMC برای سری آیفون 14 آینده بهره می‌برد و حالا افشا شده که فرآیند توسعه تراشه A16 Bionic به اتمام رسیده و اپل قیمت بالای شرکت TSMC برای رزو ظرفیت خط تولید را پذیرفته است. آمارها حاکی از آن است که در مرحله نخست چیزی بین 120 تا 150 هزار ویفر از این تراشه تولید خواهد شد.

 

 

در واقع می‌توان گفت که اپل قصد دارد اولین قدم‌ها را برای تولید گوشی آیفون 14 را بردارد و یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای آغاز این کار شروع هرچه زودتر تولید انبوه تراشه A16 Bionic است.

پیش از این نیز تولید انبوه A15 Bionic در ماه می (اردیبهشت) آغاز شد، بنابراین اپل احتمالاً همان جدول زمانی را هدف قرار خواهد داد تا بتواند تقاضا را در سه ماهه سوم و چهارم سال 2022 برآورده کند. قبلا نیز TSMC قیمت تراشه‌های 5 نانومتری را برای اپل به میزان 3 درصد افزایش داده بود.

ممکن است 3 درصد رقم چندان بالایی نباشد، ولی با توجه به اینکه اپل به میلیون‌ها تراشه تراشه سری A برای گوشی‌های خود نیاز دارد، همین درصد ناچیز می‌تواند هزینه سنگینی را روی دست اپل بگذارد. ضمن اینکه تولید با فناوری 4 نانومتری گران‌تر از فناوری 5 نانومتری خواهد بود.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که احتمالا اپل مجبور خواهد شد که قیمت نهایی گوشی‌های آیفون 14 را نسبت به مدل پیشین افزایش دهد. هرچند که هنوز زمان زیادی تا رونمایی از پرچم‌داران جدید اپل باقی مانده و نمی‌توان به راحتی این موضوع را پیش بینی کرد. از طرف دیگر بحران کمبود تراشه در کنار تقاضای بالا، TSMC را مجبور کرده قیمت خدمات خود را افزایش دهد.

همچنین این نکته را هم باید در نظر گرفت که هیچگاه حاشیه سود واقعی اپل از گوشی‌های آیفون مشخص نشده است. بنابراین اگر اپل از حاشیه سود مناسبی از این گوشی برخوردار باشد، می‌تواند برای حفظ بازار خود از افزایش قیمت گوشی آیفون 14 خودداری کند.

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید