فیـــــــدارلند​​​​​​​

​​FidarLand

۰

​لطفا برای عملکرد بهتر سایت،فیلتر شکن خود را خاموش کنید.

کارت گرافیک RTX 4090 Ti انویدیا احتمالاً بسیار پرمصرف خواهد بود

 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌آید کارت گرافیک RTX 4090 Ti انویدیا در رده کارت‌های گرافیک پر مصرف قرار می‌گیرد و برای استفاده از این کارت گرافیکی حداقل به یک منبع تغذیه 1000 واتی نیاز خواهد بود.

با‌‌‌ توجه‌‌ به اینکه قدرت کارت گرافیک‌های سری RTX 40 انویدیا در مقایسه‌ با نسل قبلی این محصول دو برابر افزایش یافته است، جای تعجب نخواهد بود که مصرف انرژی RTX 4090 یا RTX 4090 Ti بسیار بالا بوده و برای استفاده از این کارت احتمالاً به منبع تغذیه‌ ۱۲۰۰ واتی نیاز داشته باشید.

گزارش‌های منتشر شده در این مورد حاکی از آن است که RTX 4090 Ti در کنار تراشه‌ اینتل Core i9 13900K حداقل به منبع تغذیه‌ ۱۰۰۰ واتی نیاز دارد. بااین‌حال، یکی دیگر از افشاگران در حوزه فناوری اعلام کرده که حتی منبع تغذیه‌ ۱۰۰۰ واتی برای تامین انرژی مورد نیاز کارت گرافیک بعدی انویدیا کافی نخواهد بود.

 

 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده هر کاربری که بخواهد از RTX 4090 یا RTX 4090 Ti استفاده کند، باید هنگام سر هم کردن سیستم خود منبع تغذیه‌ ۱۲۰۰ واتی تهیه کند. علاوه بر این گزارش‌ منابع دیگر تایید کرده که برای تأمین انرژی مورد‌ نیاز پردازنده‌ گرافیکی بعدی انویدیا و سیستم خنک‌کننده، به منبع تعذیه‌ قدرتمندی نیاز خواهید داشت.

 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده کارت گرافیک RTX 4090 فرکانس کاری بین ۲.۳ تا ۲.۵ گیگاهرتز کار می‌کند. تراشه‌ گرافیکی Lovelace AD102 می‌تواند قدرتی معادل ۶۶.۴ ترافلاپس را در FP32 و فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز ارائه دهد. در مقام مقایسه، باید گفت که قدرت RTX 3090 معادل ۳۵.۶ ترافلاپس در FP 32 است.

همچنین گفته شده کارت گرافیک RTX 3090 Ti احتمالاً یکی از گران‌قیمت‌ترین کارت‌های گرافیک خواهد بود که تا به حال به بازار عرضه شده است. این محصول از ۱۰۷۵۲ هسته‌ CUDA و ۲۴ گیگابایت حافظه‌ GDDR6X و پهنای باند ۲۱ گیگابیت‌ بر ثانیه بهره می‌برد. علاوه بر این شایعه شده این کارت گرافیک با قیمت ۴۵۰۰ دلار روانه بازارها خواهد شد.

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید