فیـــــــدارلند​​​​​​​

​​FidarLand

۰

​لطفا برای عملکرد بهتر سایت،فیلتر شکن خود را خاموش کنید.

بررسی یکی از پرچمدار های جذاب و پر قدرت سامسونگ S23 ultra

 


قوی ترین پرچمدار سامسونگ اس 23 اولترا سامسونگ در مقابل ایفون 14 پرو مکس ، چه حرف هایی برای گفتن داره. با برسی مشخصات این گوشی پرچمدار،همراه فیدارلند باشید


اول از همه میریم سمت بررسی  طراحی بی نقص این گوشی قدرتمند


سامسونگ هم مثل اپل به این نتیجه رسیده و گوشی اس 23 اولترا رو با کمترین تغییرات ظاهری نسبت به نسل قبلی عرضه کرده. رسما همون گوشی قبلیه که لبه های گوشی صاف تر شده تا بهتر توی دست قرار بگیره و دیگه خیلی حس استفاده از گوشی های نوت رو منتقل نمیکنه. قاب پشتی از جنس گلس مات ساخته شده که سنسور های دوربین به رسم نسخه سال قبل با بدنه ترکیب شدن وبرامادگی خاصی ندارند.

 وزن گوشی کمی بیشتر شده و با وزن 234 گرمی خودش، به جیب شما فشار وارد میکنه، البته که میتونیم بگیم که پرچمدار ایفون یعنی (14 پرو مکس )،خیلی سنگین تر از اس 23 اولترا است ، ولی با این حال هنوز گوشی سنگین و بزرگی به حساب میاد.

رنگ هایی که امسال در بازار عرضه شد، امسال هم مثل سال های پیش علاوه بر رنگ مشکی از رنگ های سبز،کرم رنگ،بنفش کم رنگ هم استفاده  شده که در بین همه خانواده سری اس 23 یکسانه .

برای مقاومت بیشتر گوشی s23 ultra هر دو بخش صفحه نمایش و قاب پشتی از نسل جدید گوریلا گلس ویکتوس 2 استفاده میکنن که مقاومت بهتری در مقابل ضربه دارن. گواهی IP68 هم مثل نسل قبلی برای مقاومت در مقابل نفوذ گرد و غبار و مایعات (تا عمق 1.5 متری و 30 دقیقه) برای این گوشی استفاده شده.

در مجموع طراحی گوشی با تغییرات کوچیک اما جذابی که داشته کمی از ظاهر قبلی که شبیه به سری Note بود فاصله گرفته و به هویت خودش تقریبا رسیده و باعث استفاده راحت تر از گوشی اس 23 اولترا در طولانی مدت شده.


صفحه‌ نمایش و اسپیکر گلکسی S23 اولترا


صفحه‌نمایش گلکسی S23 اولترا هیچ تفاوتی با نسل قبلی ندارد و این موضوع به هیچ‌وجه ناامیدمان نمی‌کند؛ چراکه نمایشگر ۶/8 اینچی و OLEDگلکسی اس 23 با وضوح بسیار بالای 3088 ×1440 پیکسل و تراکم عالی ۵00 پیکسل‌براینچ هنوز هم جزو بهترین‌های بازار است و تجربه‌ی خوب  خیره‌کننده‌ای را به ارمغان می‌آورد

نمایشگر گلکسی اس 23اولترا از عهده‌ی پخش ویدیوهای HDR با استاندارد HDR10 و +HDR10 و HLG برمی‌آید؛ اما برخلاف آیفون 14 پرو، از ویدیوهای Dolby Vision پشتیبانی نمی‌کند. در بررسی‌های من، گلکسی اس ۲۳ اولترا هنگام پخش ویدیویی با استاندارد HDR10، به روشنایی بسیار عالیِ 1963 نیت دست یافت.

سامسونگ هرگز پنل گوشی‌هایش را به 10 بیت ارتقا نداده است و گلکسی S23 اولترا نیز وضعیت مشابهی دارد؛ بدین مفهوم که هنگام نمایش رنگ‌های ویدیوی HDR برای به‌نمایش‌درآمدن در گنجایش 16 میلیونی رنگ‌ها در پنل 8 بیتی گوشی، به‌اصطلاح Downmix می‌شوند.

حالت نمایش رنگ Natural هم برای صفحه نمایش در نظر گرفته شده است. این حالت از استاندارد SRGB پشتیبانی می‌کند و باز هم می‌توانید قدرت نمایش رنگ‌ها در این حالت را هم تغییر دهید.

سامسونگ از سختار هیبریدی برای اسپیکرهای گلکسی S23 اولترا استفاده کرده است. هیبریدی به این معنی است که اسپیکر اصلی روی لبه پایین قرار گرفته و اسپیکر دوم همان اسپیکری که هست در زمان مکالمه از آن استفاده می‌کنید. درست است که در این حالت هم صدای استریو خواهید شنید، اما اسپیکری که روی لبه پایین قرار گرفته قدرت بیشتری دارد.

اسپیکرها از استاندارد دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند که می‌توانید این قابلیت را از بخش تنظیمات فعال کنید


رابط کاربری؛ قلم جادویی سامسونگ

گلکسی S23 Ultra در قسمت رابط کاربری به دلیل برخورداری از قلم، امکانات بیشتری را ارائه می‌کند.

قلمی که سامسونگ برای این گوشی عرضه کرده، خودش باتری دارد و از حسگر تشخیص جهت هم بهره می‌برد. البته این قلم به بلوتوث و شتاب سنج مجهز شده است. این قلم از قابلیت Air Actions هم بهره می‌برد و بسیاری از ژست‌‌های حرکتی  را بدون تماس با صفحه نمایش گوشی انجام می‌دهد.

قلم در نظر گرفته شده برای گلکسی S23 Ultra باعث شده که بتوانید کارهای مختلفی با گوشی انجام دهید. قابلیت Smart Selec باعث می‌شود که بتوانید از صفحه نمایش گوشی به شکل های مختلف اسکرین شات تهیه کنید. حتی می‌توانید متن را از روی عکس‌‌ها خارج کنید و نوشته را داخل نوت قرار دهید.  حتی می‌توانید تصاویر GIF برای خودتان درست کنید.

روی صفحه نمایش می‌توانید بنویسید. می‌توانید روی تصاویری که ذخیره کرده‌اید یادداشت کنید. برای این کار به قلم‌های مختلف دسترسی خواهید داشت. حتی می‌توانید کلمه مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و آن را ترجمه کنید.

گوشی گلکسی S23 Ultra از ویژگی Split-Screen بهره می‌برد و می‌توانید چندین اپلیکیشن را در کنار هم اجرا کنید. در این حالت قلم به شما کمک زیادی می‌کند. صفحه نمایش بزرگ این گوشی باعث شده که بتوانید به راحتی دو اپلیکیشن را در کنار هم اجرا کنید.


عملکرد دوربین؛ دوربین‌هایی فوق العاده برای تمام لحظه‌ها

دوربین اصلی آن به حسگر HP2 سامسونگ مجهز دشه است. حسگری 200 مگاپیکسلی  که در ادامه به عملکرد آن اشاره می‌کنیم. سامسونگ از تکنولوژی Tetra2Pixel RGB Bayer Pattern  برای این حسگر استفاده تا بتواند 16 پیکسل را به یک پیکسل تبدیل کند. در نتیجه این گوشی عکس‌های 12مگاپیکسلی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در واقع این دوربین عکس‌هایی با وضوح تصویر 4000  در 3000 پیکسل در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حالتی که با کیفیت 200 مگاپیکسلی عکاسی کنید عکس‌هایی با وضوح تصویر 16320 در 12240 پیکسل ثبت کند.  حتی می‌توانید عکس‌هایی با کیفیت 50 مگاپیکسل ثبت کنید که وضوح آن‌ها به 8160 در 6120 می‌رسد.

دوربین اولتراواید هم از حسگر IMX564 سونی استفاده می‌کند که فوکوس دو پیکسلی دارد.  این دوربین با زاویه دید 120درجه عکاسی خواهد کرد.

دوربین تله هم برای این گوشی در نظر گرفته شده که از حسگر IMX754 سونی استفاده می‌کند. حسگری 10مگاپیکسلی که  که تا سه برابر زوم می‌کند. دوربین پریسکوپ هم روی این گوشی قرار گرفته تا 10 برابر زوم می‌کند. هر دوی این دوربین‌ها از لرزشگیر برخوردارند.

گوشی گلکسی S23 Ultra از دوربین سلفی باکیفیتی هم برخوردار است. از دوربین 12 مگاپیکسلی S5K3LU برای این گوشی استفاده شده که می‌تواند با زاویه 80درجه عکاسی کند. باید بگوییم که یکی از رده‌بالاترین دوربین‌های سلفی را روی این گوشی مشاهده می‌کنید. دوربینی که فوکوس خودکار هم دارد.

می‌توانید عکس‌های 200 مگاپیکسلی و 50 مگاپیکسلی در این حالت ثبت کنید. دوربین سلفی قرار گرفته روی این گوشی هم از دو حالت زوم برخوردار است و می‌توانید در حالت سلفی عکس‌‌های دسته جمعی هم ثبت کنید.

دوربین گلکسی S23 Ultra از حالت عکاسی در شب هم برخوردار است.  البته این حالت معمولا به صورت خودکار فعال است، اما می‌توانید آن را غیر فعال کنید.  حالت عکاسی پرو هم روی این گوشی مشاهده خواهید کرد. در حالت پرو می‌توانید روی سرعت شاتر و سایر ویژگی‌های دوربین تغییرات دلخواه خودتان را اعمال کنید.

اما زوم 100 مگاپیکسلی این گوشی باعث شد که درباره آن هم صحبت کنیم. زوم 100 مگاپیکسلی شاید کیفیت خیلی بالایی نداشته باشد و عکس‌های چندان شفافی به شما ارائه نکند؛ اما وقتی نتیجه این عکس‌ها را مشاهده می‌کنید، از عملکرد آن تعجب خواهید کرد. زوم 100 برابری می‌تواند سوژه‌های بسیار دور را به خوبی به نشان دهد


سخت‌افزار، تجربه بازی و عمر باتری گلکسی S23 اولترا


شاید بتوان کلیدی‌ترین پیشرفت گلکسی اس 23اولترا را در ناحیه‌ی سخت‌افزار دانست. کره‌ای‌ها در نسل پیش‌رو تراشه‌ی اختصاصی خود را کنار گذاشته‌اند و در عوض خانواده‌ی گلکسی S23 را به‌طور کامل به نسخه‌ی اورکلاک‌شده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 مجهز کرده‌اند؛ تراشه‌ای که بنچمارک‌های اولیه‌اش شگفتی‌آفرین بود.

تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 با لیتوگرافی ۴ نانومتری N4 شرکت تایوانی خوش‌نام TSMC تولید می‌شود و در مقایسه‌با نسل گذشته هم بهره‌وری بالاتری دارد، هم قدرت بیشتری را در اختیار کاربر می‌‌گذارد. کوالکام می‌گوید تراشه‌ی جدیدش بالغ‌بر 35 درصد در پردازش‌های CPU-محور و 25 درصد در پردازش‌های GPU-محور بهتر از گذشته عمل می‌کند و 40تا ۴۵ درصد بهینه‌تر است.

به‌لطف پشتیبانی Snapdragon 8 Gen 2 از حافظه‌های ذخیره‌سازی پرسرعت UFS 4.0، گلکسی اس 23 اولترا پیشرفت خیره‌کننده‌ای را در زمینه‌ی سرعت خواندن و نوشتن داده تجربه می‌کند. پرچم‌دار جدید سامسونگ در زمینه‌ی خواندن دیتا 79 درصد و در زمینه‌ی نوشتن آن 47 درصد سریع‌تر از نسل گذشته عمل می‌کند.

گلکسی اس 23اولترا پیشرفت خیره‌کننده‌ای را در قیاس با نسل گذشته تجربه می‌کند، بهبود 40درصدی در پردازش‌های چندهسته‌ای CPU و پیشرفت فوق‌العاده‌ی 63درصدی در پردازش‌های گرافیکی شاهدی برای این مدعا هستند؛ پرچم‌دار جدید سامسونگ در پردازش‌های گرافیکی با اختلاف چشم‌گیر 68درصدی آیفون 14پرو را از پیش رو برمی‌دارد؛ اما در پردازش‌های چند هسته‌ای با اختلافی 7 درصدی از رقیب جا می‌ماند.

گلکسی اس 23اولترا همانند نسل قبلی از باتری 5000میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند، در بهترین حالت از شارژ سیمی ۴۵ وات با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع Power Delivery 3.0 و شارژ بی‌سیم 15وات پشتیبانی می‌کند و مطابق معمول بدون شارژر به‌فروش می‌رسد. در هر صورت، گوشی جدید سامسونگ مانند گذشته برای شارژ کامل با شارژر ۴۵ واتی، به حدود یک‌ساعت زمان نیاز دارد.

در تست‌های که در شرایط استاندارد انجام می‌شود (روشنایی نمایشگر روی 200نیت، اتصالات بی‌سیم و خروجی اسپیکر قطع)، گلکسی اس 23اولترا توانست 24ساعت و 10دقیقه پخش کند که 3 ساعت و 27 دقیقه بیشتر از نتیجه‌ی به‌دست‌آمده برای گلکسی اس 23 اولترا است؛ اما کماکان به پای آیفون 14 پرو مکس و شیائومی 12پرو با بیش‌از 31 ساعت پخش فیلم نمی‌رسد.


جمع‌بندی و مقایسه گلکسی S23 اولترا


پرچم‌دار 2023 سامسونگ به‌معنای واقعی کلمه، ویژگی نوینی را رو نمی‌کند؛ اما پیشرفت‌های زیرپوستی آن به‌اندازه‌ای تأثیرگذار هستند که می‌توانیم گلکسی اس 23اولترا را با قاطعیت بهترین پرچم‌دار چندین سال گذشته‌ی کره‌ای‌ها و کامل‌ترین پرچم‌دار 2023بنامیم.

شاید بتوان گفت تنها جایی که گلکسی اس 23اولترا اندکی پایین‌تر از انتظارمان ظاهر می‌شود، بخش دوربین است؛ اشتباه نکنید، گوشی سامسونگ چه در روشنایی روز، چه در تاریکی شب، عکس‌های فوق‌العاده‌ای را ثبت می‌کند؛ اما انتظار داشتیم تا سطح پیشرفت دوربین نسبت به اس 22 اولترا معنادارتر باشد.

 

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید