فیـــــــدارلند​​​​​​​

​​FidarLand

۰

​لطفا برای عملکرد بهتر سایت،فیلتر شکن خود را خاموش کنید.

بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی سال ۲۰۲۱

 

9. فیلم چشمان مار (Snake Eyes) 

 

فیلم چشمان مار یا اسنیک آیز، محصولی از کمپانی پارامونت پیکچرز است. این فیلم، داستان خاستگاه کاراکتر اصلی خود را دنبال می‌کند. بخشی از این فیلم به روایت رابطه میان اسنیک آیز و استورم پرداخته است، یک دشمنی که در داستان این مجموعه اهمیت زیادی داشته است.

فیلم اسنیک آیز سعی داشته تا مسیری تازه برای مجموعه فیلم‌های جی.آی.جو (G.I. Joe) رقم بزند اما موفق نشده تا منتقدان را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، بر اساس امتیاز مخاطبان به این فیلم در وب سایت راتن تومیتوز، به نظر می‌رسد که بینندگان از این اثر مجموعه جی.آی.جو لذت برده‌اند که بیشتر آن به دلیل صحنه‌های اکشن آن بوده است. نمره منتقدان به این فیلم 36 درصد است اما مخاطبان به این فیلم نمره 74 درصد داده‌اند.

 

8. فیلم اترنالز (Eternals)

 

کارگردانی فیلم اترنالز را کلویی ژائو (Chloé Zhao) در دست داشته است که برای فیلم قبلی خود برنده جایزه اسکار شده بود. این اثر، پر از بازیگران مختلف و یک داستان‌سرایی منحصربه‌فرد است. فیلم اترنالز، داستان گروهی ابرقهرمانی به همین نام را دنبال می‌کند که سعی دارند تا از سیاره زمین در برابر موجوداتی به نام دویانت‌ها دفاع کنند.

متاسقانه، بسیاری از منتقدان از این فیلم لذت نبردند و امتیاز ۴۷ درصد را به این فیلم داده‌اند. این امتیاز، پایین‌ترین امتیاز منتقدان به یک فیلم مارول بوده است. از جمله انتقادهایی که به فیلم شده شامل مدت زمان طولانی آن، تفسیرهای بیش از حد گسترده و کاراکترهای توسعه نیافته بوده‌اند.

با این حال، این فیلم از جمله آثاری است که منتقدان و مخاطبان با یکدیگر اختلاف دارند. مخاطبان، رویکرد متفاوت فیلم نسبت به داستان و جلوه‌های ویژه خیره‌کننده فیلم را ستودند و به این فیلم، امتیاز ۷۸ درصد را داده‌اند.

 

7. فیلم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید (Venom: Let There Be Carnage)

 

فیلم ونوم ۲ به ادامه رابطه پیچیده سیمبیوتی میان ادی براک و ونوم پرداخته است. در نهایت، آن‌ها با یک تهدید بزرگ و جدی به نام کارنیج مواجه می‌شوند. آن‌ها باید قبل از اینکه کارنیج باعث صدمات بیشتری شود، جلوی او را بگیرند. منتقدان و مخاطبان، هر دو پیشرفت این فیلم نسبت به فیلم اول را تایید کردند.

این فیلم جدید، یک جنبه احمقانه از کاراکتر ونوم را نشان داده است. همین به کاراکترها و داستان، این اجازه را داده تا بتوانند بهتر مخاطبان را سرگرم کنند. هر چند، داستان فیلم، جنب و جوش خود را در اکت پایانی از دست می‌دهد. با این حال، صحنه پسا تیتراژ فیلم باعث شده تا بسیاری از طرفداران هیجان‌زده شوند.

فیلم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید، امتیاز ۵۸ درصد را از منتقدان در وب سایت راتن تومیتوز بدست آورده است. این فیلم از نظر بینندگان عملکرد بهتری داشته که امتیاز ۸۴ درصد را برای آن به همراه داشته است که نشان می‌دهد فیلم به اندازه کافی سرگرم‌کننده بوده است.

 

6. فیلم لیگ عدالت (Zack Snyder’s Justice League)

 

فیلم اصلی لیگ عدالت در سال 2017 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. این فیلم، گروهی از قدرتمندترین ابرقهرمانان دنیای سینمایی دی‌سی را نشان داده بود که در برابر تهدیدی بزرگ، سعی در حفاظت از بشریت دارند. متاسفانه، این فیلم اصلا مورد استقبال منتقدان قرار نگرفت و مخاطبان به هیچ وجه از داستان ضعیف و جلوه‌های ویژه درهم آن راضی نبودند. از همین رو، درخواست‌های بسیاری برای عرضه نسخه کارگردان فیلم یعنی زک اسنایدر (Zack Snyder) شکل گرفته بود.

در نهایت، کمپانی برادران وارنر خواسته طرفداران را برآورده ساخت و فیلم لیگ عدالت نسخه زک اسنایدر را روی سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس عرضه کرد. به دنبال آن، طرفداران شاهد تفاوت‌های بسیار زیادی میان فیلم اصلی و نسخه کارگردان بودند. در نسخه جدید، کاراکترها بهتر توسعه یافته‌اند، داستان منسجم‌تر است و جلوه‌های بصری بهبود یافته‌اند. این فیلم امتیاز ۷۱ درصد را از منتقدان بدست آورده است.

 

5. فیلم فلورا و اولیس (Flora & Ulysses)

 

این فیلم، یکی از بهترین فیلم‌های کمپانی دیزنی در مورد رابطه انسان با حیوانات است. این فیلم نشان می‌دهد که هر شخصی می‌تواند یک ابرقهرمان باشد که شامل یک سنجاب نیز می‌شود. در این فیلم، فلورا که علاقه خاصی به ابرقهرمانان دارد به یک سنجاب به نام اولیس برخورد می‌کند که دارای قدرت و هوش بسیار زیادی است.

این فیلم ممکن است برجسته نباشد اما اثر بسیار خوبی برای کودکان و خانواده‌ها به شمار می‌رود. بسیاری از منتقدان اظهار داشتند که این فیلم ابرقهرمانی، سرگرم‌کننده و جالب است و بسیاری از نوجوانان از آن لذت خواهند برد. این فیلم از آن دسته فیلم‌های ابرقهرمانی مرسوم به شمار نمی‌رود، پس ممکن است مورد پسند همه نباشد. این فیلم امتیاز ۷۴ درصد را از منتقدان گرفته است.

 

4. فیلم بیوه سیاه (Black Widow)

 

با اینکه داستان بیوه سیاه در فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) به پایان رسید اما استودیو مارول تصمیم گرفت تا داستان این شخصیت را در فیلمی مستقل بازگو نماید. اتفاقات این فیلم بین اتفاقات فیلم جنگ داخلی (Captain America: Civil War) و انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) رخ می‌دهند.

ناتاشا رومانوف متوجه می‌شود که برنامه بیوه سیاه همچنان در جریان است و باید بار دیگر جلوی آن را بگیرد. او برای اینکه بتواند جلوی این سازمان را برای همیشه بگیرد، باید با خانواده قبلی خودش همکاری کند. این فیلم امتیاز ۷۹ درصد را از منتقدان در وب سایت راتن تومیتوز بدست آورده است.

بسیاری از افراد، اضافه شدن این فیلم به دنیای سینمایی مارول را خوب می‌دانند چراکه باعث شده تا جای خالی داستان خاستگاه شخصیت بیوه سیاه پر شود و موضوعاتی همچون جاسوسی، خانواده و خیانت مورد بررسی قرار بگیرند. با اینکه این فیلم نیز همانند دیگر فیلم‌های مارول، دارای فرمول خاصی است اما فیلم بیوه سیاه، از رابطه برجسته میان بازیگران خود و همچنین سکانس‌های اکشن عالی‌اش بهره می‌برد.

با اینکه فیلم بیوه سیاه، محبوب‌ترین فیلم مخاطبان از دنیای سینمایی مارول به شمار نمی‌رود اما توانسته تا داستان ناتاشا رومانوف را با احترام به پایان برساند و آغازگر داستان‌های کاراکترهایی همچون یلنا بلووا و رد گاردین باشد.

 

3. فیلم جوخه انتحار (The Suicide Squad)

 

به دنبال نمایش ناامیدکننده فیلم جوخه انتحار در سال 2016 میلادی، کمپانی برادران وارنر تصمیم گرفت تا جیمز گان (James Gunn) را به خدمت بگیرد تا دنباله‌ای برای این فیلم بسازد. این فیلم جدید، داستان گروهی از ضدقهرمانان را دنبال می‌کند که سعی دارند تا جلوی یک تهدید بسیار بزرگ را بگیرند.

تلاش‌های برای ساخت این فیلم با واکنش‌های خوبی روبه‌رو شده بود. این فیلم با ستایش زیادی برای داستان و همچنین جلوه‌های بصری خود مواجه شده بود. این فیلم توانسته بود تا به خوبی میان طنز کاراکترها و داستان با محتوای خشونت‌آمیز آن تعادل برقرار کند. فیلم جوخه انتحار، امتیاز ۹۰ درصد را بدست آورده است.

 

2. فیلم شانگ-چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi And The Legend Of The Ten Rings)

 

در سال جاری میلادی، کمپانی مارول، به معرفی جدیدترین ابرقهرمانی دنیای سینمایی خود یعنی شانگ-چی پرداخته بود. این شخص، یک رزمی‌کار است که باید با گذشته خودش یعنی سازمان ده حلقه مقابله کند. از همین رو، او باید با پدر خودش که به دنبال آزاد کردن چیزی خطرناک است، مبارزه کند.

این فیلم در جایگاه دوم بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ بر اساس امتیاز منتقدان قرار گرفته است و کاملا شایسته آن است. این فیلم به لطف سکانس‌های مبارزات رزمی خود توانسته تا این جایگاه برجسته را بدست بیاورد. علاوه بر این، این فیلم توانسته تا قوس داستانی شخصیت شرور فیلم را به خوبی توسعه بدهد و فرهنگ سنتی چینی را به زیبایی به تصویر بکشد.

سیمو لیو (Simu Liu) و تونی لیانگ (Tony Leung) برای نقش‌آفرینی خود در این فیلم بسیار ستایش شدند. بسیاری از افراد بر این باور هستند که این فیلم به خوبی موفق شده تا داستان شخصیت شانگ-چی را بازگو کند. این فیلم امتیاز 91 درصد را از منتقدان گرفته است. از همین رو و به دنبال موفقیت بزرگ فیلم، ساخت دنباله آن در دستور کار قرار گرفته است.

 

1. فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)

 

فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، آخرین فیلم ابرقهرمانی سال ۲۰۲۱ میلادی به شمار می‌رود و موفق شده تا جایگاه نخست بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ بر اساس امتیاز منتقدان را بدست بیاورد. علاوه بر این، این فیلم توانسته تا موفقیت بسیار زیادی در گیشه بدست بیاورد. این فیلم در افتتاحیه خود در آمریکا، ۲۶۰ میلیون دلار بدست آورده که پس از فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی، دومین افتتاحیه پر فروش تاریخ سینما بوده است.

منتقدان به این فیلم امتیاز ۹۴ درصد و مخاطبان امتیاز ۹۹ درصد را داده‌اند. این فیلم موفق شده تا نظر منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند و علاوه بر سرگرم‌کنندگی و خنده، بار احساسی زیادی را به درون داستان اضافه نماید. در عین حال، این اثر موفق شده تا حس نوستالژی جذابی را به مخاطبان منتقل کند.

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید