فیـــــــدارلند​​​​​​​

​​FidarLand

۰

​لطفا برای عملکرد بهتر سایت،فیلتر شکن خود را خاموش کنید.

انواع هدفون‌ها را بشناسید؛ In ear و On ear در مقابل Over ear

 

اگر به گوش کردن به موسیقی، دیدن فیلم با لپ تاپ، بازی و... علاقه‌مند هستید، بی‌شک انتخاب یک هدفون مناسب برای شما، یکی از دغدغه‌هایتان است. از این رو قصد داریم در این مقاله انواع هدفون‌ها بر اساس شکل و نحوه قرار گرفتن روی گوش را با هم بررسی کنیم و مزایا و معایب هر یک را هم برشمریم. با فیدارلند همراه باشید.

 

انواع هدفون‌ها بسته به نحوه قرارگیری در گوش

بر اساس نحوه قرار گرفتن هدفون روی گوش، این محصولات محبوب به سه دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

1-In-Ear یا داخلی گوشی

2-On-Ear یا روی گوشی

3-Over-Ear یا دور گوشی

 

انواع هدفون‌ها بسته به نحوه قرارگیری در گوش 

 

1- هدفون In-ear یا درون گوشی

 

این نوع هدفون‌ها که به ایرفون هم معروف هستند، اندازه بسیار کوچکی نسبت به دو نوع هدفون دیگر دارند، کاملاً داخل گوشی قرار می‌گیرند. ایرفون‌ها به همین دلیل که به پرده گوش خیلی نزدیک هستند و عملاً مانع صدای محیط اطراف می‌شوند، کیفیت صدای خوبی را ارائه می‌دهند اما اینکه تصور کنید هدفون‌های درون گوشی بهترین کیفیت صدا را دارند، سخت در اشتباهید زیرا درایورهای کوچکی در این هدفون‌ها قرار می‌گیرند. بنابراین این درایورها قادر نیستند به اندازه سایر هدفون‌ها کیفیت صدای عالی را ارائه دهند.

در بخش انتهایی ایرفون‌ها پوششی نرم قرار می‌گیرد که به ایرباد معروف است. معمولاً کمپانی‌های این قطعه را در اندازه‌های متفاوتی تولید می‌کنند تا به کاربران بتوانند با توجه به گوش خود آن را تهیه کنند و به این ترتیب با حذف صدای محیط به بهترین شکل ممکن، از کیفیت صدای بهتری بهره ببرند.

 

ایرفون مناسب چه افرادی است؟

اگر شما هم می‌خواهید هنگام دویدن، ورزش کردن و سایر فعالیت‌های ورزشی موسیقی گوش کنید، هدفون‌های In-Ear یا همان ایرفون‌ها یک گزینه مناسب برای شما هستند زیرا این نوع هدفون‌ها به دلیل کوچک بودن، به سادگی قابل حمل هستند.

اگر هدف شما از خرید هدفون انجام کارهای حرفه‌ای است، مثلاً یک گیمر هستید، این نوع هدفون به هیچ عنوان مناسب شما نیست. حتی باید بگوییم که شما باید مستقیماً به سراغ هدفون‌های گیمینگ بروید زیرا هدفون‌های قدرتمند اما نه چندان حرفه‌ای هم نیاز شما را برطرف نمی‌کنند.

 

نقاط قوت هدفون‌های In-Ear

 

  • حذف صدای محیط اطراف
  • قابلیت حمل ساده
  • کوچکترین نوع هدفون
  • مناسب برای فعالیت‌های ورزشی

نقاط ضعف هدفون‌های In-Ear 

 

  • کیفیت صدایی ضعیف‌تر نسبت به سایر انواع هدفون

 

از جمله معروف‌ترین و البته گران قیمت‌ترین هدفون‌های درون گوشی می‌توانیم به ایرپاد و ایرپاد 2 اپل، گلکسی بادز سامسونگ، ایرداتز پرو و... را مثال بزنیم. البته هر سه این هدفون‌ها از نوع وایرلس هستند. بنابراین نگران مشکل پیچ خوردن سیم هدفون نباشید. 

 

2- هدفون On-Ear یا روی گوشی

 

این نوع هدفون‌ها نسبت به هدفون‌های In-Ear بسیار بزرگ‌تر هستند اما در مقابل هدفون‌های Over-Ear کوچک‌تر و سبک وزن‌تر هستند. بنابراین قابلیت حمل این نوع هدفون اگرچه به راحتی هدفون‌های درون گوشی نیست اما همچنان قابلیت حمل آن ساده‌تر از هدفون‌های Over-Ear است.

هدفون‌های روی گوشی دقیقاً روی لاله گوش قرار می‌گیرند و صدا را مستقیماً به داخل گوش هدایت می‌کنند اما با این وجود صدای محیط اطراف را به خوبی ایزوله نمی‌کنند. از طرف دیگر صدای موسیقی در حال پخش هم به بیرون درز پیدا می‌کند.

در کنار این معایب، هدفون‌های روی گوشی مزایای زیادی دارند. برای نمونه این هدفون‌ها نسبت به هدفون‌های درون گوشی حرارت کمتری ایجاد می‌کنند و از طرفی در استفاده‌های طولانی مدت، کمتر باعث آسیب دیدن سیستم شنوایی شما می‌شوند.

بنابراین هنگام خرید این نوع هدفون‌ها باید دقت کنید که هدفون دقیقاً اندازه گوش و مناسب شما باشد تا بتوانید از همه مزایای آن بهره ببرید.

 

نقاط قوت هدفون‌های On-ear

 

  • کیفیت صدایی بهتر نسبت به هدفون‌های in-ear
  • قابلیت حمل ساده (اما نه به اندازه هدفون‌های in-ear)
  • آسیب کم برای سیستم شنوایی

نقاط ضعف هدفون‌های On-ear

  • اندازه بزرگ‌تر نسبت به ایرفون‌ها
  • عایق‌بندی نه چندان مناسب و در نتیجه ایزوله نبودن صدا

 

تفاوت هدفون‌های روی گوشی و دور گوشی 

 

3- هدفون‌های Over-ear یا دور گوشی‌

قدرتمندترین نوع هدفون‌ها، هدفون‌های دور گوشی هستند که به صورت کاملاً بزرگ طراحی می‌شوند به طوری که کاملاً لاله گوش را پوشش می‌دهند. به دلیل اندازه بزرگی که این هدفون‌های Over-ear دارند، درایورهای بزرگ و قدرتمندی درون آن‌ها تعبیه شده است که صدایی فوق‌العاده باکیفیت و باس عمیقی را ارائه می‌دهد. از طرف دیگر چون این هدفون‌ها بزرگ هستند، درایورها در فاصله دوری از گوش قرار می‌گیرند و بنابراین صدا و موسیقی را شبیه به استدیو پخش می‌کنند.

از آنجایی که این هدفون‌ها کاملاً گوش را پوشش می‌دهند، بنابراین صدای مزاحم محیط اطراف را به بهترین شکل ممکن حذف می‌کنند. با این اوصاف به دلیل کیفیت صدای فوق‌العاده و همچنین حذف صدای محیط اطراف، این نوع هدفون انتخاب افراد حرفه‌ای است. حتی نمونه‌های فوق‌العاده قدرتمندی از این هدفون هم در بازار موجود است که آن‌ها را با نام هدفون‌های گیمینگ می‌شناسیم و بهترین گزینه برای گیمرها محسوب می‌شوند.

 

نقاط قوت هدفون‌های Over-ear

 

  • بهترین کیفیت صدا
  • حذف عالی صداهای مزاحم اطراف
  • راحتی در استفاده طولانی مدت

نقاط ضعف هدفون‌های دور گوشی 

 

  • حمل سخت
  • قیمت بالا

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید