فیـــــــدارلند​​​​​​​

​​FidarLand

۰

​لطفا برای عملکرد بهتر سایت،فیلتر شکن خود را خاموش کنید.

Meta اروپا را تهدید کرد: دسترسی به فیسبوک و اینستاگرام را قطع می‌کنیم

 

غول رسانه‌ای دنیا در پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) خود اعلام کرد که متا در صورتی که دیگر نتواند به دلیل قرارداد Schrems II  اطلاعات کاربران اروپایی را با ایالات متحده مبادله کند، دسترسی به اینستاگرام و فیسبوک در اروپا را قطع می‌کند. اما سر منشأ این مشکل کجاست؟

فیسبوک در حال حاضر داده‌های کاربران اروپایی را با عملیات، برنامه‌ها و مراکز داده خود در ایالات متحده به اشتراک می‌گذارد و اذعان دارد توقف انتقال داده‌های فراقاره‌ای در چنین حجمی، تأثیر مخربی بر قابلیت‌های تبلیغات آنلاین هدفمند آن خواهد داشت.

Schrems II حکمی است که توسط دیوان دادگستری اتحادیه اروپا (EU) در ژوئیه 2020 صادر شد و سپر حفاظت از داده بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده را به دلیل نگرانی در مورد نظارت توسط ایالت‌ها و آژانس‌های مجری قانون آمریکا، باطل کرد؛ در پی این تصمیم، بسیاری از شرکت‌هایی که به این سپر امنیتی متکی بودند، در مدیریت امور دیتای خود با مشکل مواجه شدند.

البته فیسبوک تنها شرکت تأثیر گرفته از Schrems II نیست و به طور کلی هر شرکتی که به انتقال داده‌های اساسی به کشورهای غیر اروپایی متکی است، در زمره مشمولین این قانون قرار می‌گیرد.

 

 

برخی از نام‌های بزرگ شامل گوگل، مایکروسافت و آمازون نیز شامل این قانون هستند که خدمات ابری آنها ستون فقرات بخش عمده اینترنت دنیای غرب را تشکیل می‌دهد. بنابراین، راه رسیدن به توافق Schrems II طولانی و کند خواهد بود، زیرا دادگاه‌ها و صنعت، مسیر خود را از طریق پروسه‌های قضایی طی می‌کنند.

پیش از این،Google Analytics  و Google Fonts نیز در این رابطه به دادگاه کشیده شده بودند که در آنجا ادعا شده بود گوگل فونتز، اطلاعات شخصی مانند آدرس‌های IP کاربران را بدون اجازه و دلیل موجهی برای ارائه تبلیغات به سرویس دیگری ارسال می‌کند.

این اخبار در پی آن نقل می‌شود که پنجشنبه هفته گذشته، شرکت متا با سقوط 20 درصدی ارزش سهام خود به دلیل کاهش تعداد کاربران فیسبوک و عدم توانایی در کسب درآمد کافی از بخش تبلیغات، خبرساز شد.

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید